Hradecké nádraží má dlouhou historii a začalo vznikat již za Rakouska-Uherska. První budova hradeckého nádraží stála na místě dnešního druhého nástupiště a první parní lokomotiva zavítala na toto nádraží již v roce 1857, o chvíli později byl zahájen pravidelný provoz. Na tehdejší železniční infrastrukturu byly napojeny také nákladní vlečky do cukrovaru a pozdějšího ZVÚ.
Roku 1984 bylo postaveno takzvané druhé nádraží, jednalo se o novou budovu, která byla přistavěna na jižní stěně původní nádražní budovy. Po poškození střechy této budovy vichřicí, se v roce 1929 začalo se stavbou dalšího objektu, který stojí dodnes. Vlakové nádraží je dnes dominantou Riegrova náměstí, které prošlo v posledních letech rozsáhlou rekonstrukcí. Zmizela z něj dálková a městská hromadná doprava, která byla přesunuta na nově vystavěný terminál.
Nejvíce Vaši pozornost jistě upoutá věž nádražní budovy, vysoká úctyhodných 46 metrů s hodinami, na které dohlédnete z širokého okolí. Vnitřek budovy prošel částečnou rekonstrukcí, takže čekání na vlak nemusí být nepříjemným zážitkem, jak tomu bývalo v minulých dobách. Je zde i několik stánků kde koupíte drobné občerstvení nebo denní tisk.